چای آلبالو

ارزش غذایی آن زیاد نیست و صد گرم آلبالو فقط ۷۰ کالری دارد.دارای ویتامین آ، ب و ث است.املاح معدنی آلبالو عبارت است از آهن، کلسیم، فسفر، کلر، گوگرد، منیزیم، سدیم، پتاسیم، مس، روی، منگنز و کوبالت.قند این میوه از نوع لولوز است و برای اشخاصی که دیابت دارند جذب آن آسان است.

این میوه‌ کوچک، علاوه‌بر خوشمزه‌بودن، سرشار از مواد مغذی نیز هست که می‌تواند خطر بسیاری از بیماری‌ها را کاهش داده و علائم دیگر وضعیت‌های پزشکی را درمان‌کند. خواص آلبالو برای سلامتی، در پایین آمده‌اند.

۱. ضدالتهاب

التهاب به‌دلیل آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد به‌وجود می‌آید و بر واکنش طبیعی سیستم ایمنی تاثیر بد می‌گذارد و به‌همین دلیل، عامل اصلی بیماری قلبی محسوب‌می‌شود.

۲. آرتریت را درمان‌می‌کند

آرتریت به‌دلیل کریستالی‌شدن اسیداوریک در مفاصل به‌وجود آمده و باعث درد شدید می‌شود. افرادی که میزان اوره موجود در خون‌شان بالاست، در معرض خطر حمله نقرس قراردارند.

۳. خواب راحت را تسهیل‌می‌کند

آلبالو دارای مقادیر قابل‌توجهی ملاتونین است. ملاتونین یک آنتی‌اکسیدان قوی است که در غده پینه‌آل مغز تولیدشده و به تنظیم الگوی طبیعی خواب کمک‌می‌کند.

۴. مفید برای قلب

آلبالو برای قلب شما نیز مفید است زیرا از آسیب دیواره‌های عروقی جلوگیری‌می‌کند. ملاتونین موجود در آلبالو، با پایین‌آوردن سطح لیپید، خطر سکته و بیماری قلبی را کاهش‌می‌دهد.

۵. به جلوگیری از سرطان کمک‌می‌کند

گنجاندن میوه‌ها و سبزیجات در رژیم غذایی‌تان، احتمال پیشرفت انواع متعدد سرطان را کاهش‌می‌دهد.

۶. با پوسیدگی دندان مبارزه‌می‌کند

حفره‌های دندانی و پوسیدگی دندان به‌دلیل عدم بهداشت دهانی ایجاد‌می‌شوند. ترکیبات موجود در آلبالو، مانع تشکیل پلاک می‌شود که معمولا عامل حفره‌ها و پوسیدگی است.

۷. استرس اکسیداتیو را کاهش‌می‌دهد

اگر رادیکال‌های آزاد مهارنشوند، DNA را از الکترون‌های آن می‌گیرند که به این کار اکسیدشدن گفته‌شده و بر سیستم دفاعی بدن تاثیرمی‌گذارد.

۸. از بروز دیابت (در صورتی که به طور منظم آن را مصرف کنید) جلوگیری می‌کند

آلبالو دارای قند کمی است، بنابراین می‌تواند به شما در جلوگیری از بیماری‌هایی مانند دیابت کمک کند.